Wednesday, May 23, 2007

ALEX MIHĂILEANU: "Ralu Filip a murit. Idioţii persistă"

M-am logat de vreo trei ori, astăzi, la Google Analytics. Pînă acum cîteva minute, îmi arăta zero vizite. M-am gîndit că trebuie să fie vreun bug sau ceva de genul ăsta. Mai devreme văd că am peste 700 de oameni veniţi din Google. A murit Ralu Filip, iar lumea e şocată. Primele patru expresii pe lista celor mai căutate sintagme au “Ralu Filip” în componenţă.

Nu sînt singurul care a scris, ştiu că sînt primul pe lista de rezultate la căutarea “moartea lui Ralu Filip”, dar nu despre asta e vorba. Este vorba despre comentariile pe care le-am văzut pe diverse bloguri. Un om a murit, lăsaţi-l, oameni buni, în pace! Lăsaţi-l să se odihnească! Ce mama naibii? Chiar trebuie să îl înjuraţi şi după ce a murit? Chiar trebuie să vă daţi repede cu părerea? Chiar trebuie să arătaţi voi că sînteţi mai deştepţi?

Nu am fost vreun fan de-al lui Ralu Filip, nu l-am simpatizat mai deloc, ba mai degrabă mi-a fost indiferent. Şi eu l-am criticat pentru unele decizii. Dar de la a-ţi fi un om indiferent şi pînă la a-l înjura după moarte, deja mi se pare o absurditate! Ce absurditate, e de-a dreptul imbecilitate! Ţi-a făcut ţie, ca om, ceva? Te-a înjurat de mamă? Te-ai întîlnit cu el şi ai luat bătaie de la badigarzii omului? Nu? Şi atunci de ce îl înjuri?

De fapt, nu e vorba neapărat de ce ţi-a făcut, e vorba de idioţenie. De stupizenie. De cretinism. De prostie crasă. Cît de imbecil poţi fi să înjuri un om după ce a murit, fără să te gîndeşti că şi tu, la rîndul tău, cînd o fi să crapi, o să fii la fel de înjurat? De ce trebuie să fii atît de cretin încît să nu-ţi dai seama că fiecare om are păcatele lui, printre care oameni te numeri ŞI TU?

Ralu Filip a avut păcatele lui, a avut punctele lui forte, dar A FOST. Acum, lăsaţi-l să se odihnească. Nu e nevoie să îl bălăcăriţi. Credeţi că voi sînteţi mai deştepţi? De cîtă prostie poţi da dovadă scoţindu-i ochii unui mort? Singura explicaţie pe care o pot vedea este aceea că, probabil, dejtepţilor lu’ pejte nu le-a murit cineva drag, ca să înţeleagă cum e. Nu, Ralu Filip nu mi-a fost deloc drag, dar am avut prieteni care mi-au murit şi ştiu cum e. Şi totuşi, de ce tre’ să fii atît de imbecil încît să înjuri un om care a murit? Chiar crezi că nu o să plătească pentru faptele lui?

www.subiectiv.ro

No comments: